Sunday, January 9, 2011

UntukMu SAHABAT

Sahabat 

hulurkanlah tanganmu bila melihat aku terjatuh..
agar aku dapat bangun semula..
pimpinkanlah tanganku bila melihat aku tersesat..
agar aku tidak terus tersesat dalam dunia ciptaan manusia..
hamparkanlah bahumu saat aku berduka..
agar ku dapat berkongsi kedukaan ini..
peluklah aku bila aku berjaya..
agar aku dapat berkongsi kejayaan ini bersamamu..

Sahabat

aku berharap kau selalu ada disampingku..
saat aku memerlukanmu..
saat suka dan duka menjenguk jiwaku..
saat aku hilang tempat berpaut..
saat aku mengalami kekecewaan.. 

dan saat itu..ku berharap agar kau hulurkan tanganmu...
bersama keikhlasan hati..
tanda tulus ikatan kita..

Sahabat..

aku bukanlah insan yang sempurna..
dan..aku tidak mengharapkan kesempurnaan darimu..
aku tidak harap kau sebagai pelindungku..
aku cuma berharap agar kau dapat menjadi penemanku...
dikala suka dan dukaku..

Sahabat..

peganglah tanganku andai kau tidak mampu untuk berdiri sendiri..
peluklah tubuhku tika kesepian menemanimu..
tangan ini memang tidak pernah kuat untuk memegangmu..
tapi..aku percaya..
keikhlasanku cukup teguh untuk menolongmu..

aku memerlukanmu seperti mana kau memerlukanku..
kerna kau adalah SAHABATKU>>>>

No comments :

Post a Comment

Komen la Sikit Kat sini

SEMUA YANG TERTULIS DI ATAS ADALAH HAK MILIK KEKAL CIK RUBY ATIA