Sunday, April 24, 2011

salah siape??

kenape ye dalam dunia niw ade orang yang tak boleh nak terima salah diri sendiri??sepatutnye..da tahu mende tu salah..xyah la buat..bile da kena bale mcm tu...nk salahkan orang lain pulak..tak tahu kew sebab salah yang awak buat tu menyebabkan orang lain tanggung akibat sekali..da kire menyusahkan hidup orang pulak..tapi dalam kes niw..dia xnak mengaku plak salah yang dia buat..yang da sah2 nampak depan mate..tp nk salahkan orang len yang tak nampak salah tu dia yang buat..sebab tu la orang selalu cakap"malang tak berbau..bila2 mase boleh datang"..'kalau Tuhan nak perkara tu terjadi..nak mengelak pon tak boleh.."..sebagai orang islam yang beriman..kena la menerima qada dan qadar..

dah banyak perkara yang berlaku dalam hidup aku..membuatkan aku rase serik..sedar..aku penakut??ye..mmg aku takut..aku takut dengan ketentuan Tuhan..aku tak tahu ape yang Tuhan takdirkan untuk aku..tapi aku bersyukur sebab Tuhan tak benarkan aku hanyut jauh dari sisiNya..Tuhan sentiasa mengingatkan aku supaya berdamping dengan-NYA...ye aku sedar..aku khilaf..aku banyak melakukan kesilapan..Tuhan mahu aku sentiasa mengingatiNya..Ya Allah..Ya Tuhanku..ampuni la segala dosa2 ku..jauhilah aku daripada bala..hasad dengki..iri hati..Kau lindungilah aku daripada segala perkara yang tidak baik..aku bersyukur kerna aku masih diberi peluang untuk berubah..bimbing la aku ke jalan yang diredai..Amin..

KESABARAN MANUSIA ADA HADNYA..

No comments :

Post a Comment

Komen la Sikit Kat sini

SEMUA YANG TERTULIS DI ATAS ADALAH HAK MILIK KEKAL CIK RUBY ATIA